Hemmelighederne af strategi – del 2 af 2

Du har naturligvis hørt, at når du gør hvad du altid har gjort, du vil sandsynligvis få hvad du altid har fået. Det betyder i dette tilfælde spiller den taktiske spil: kommer op med acceptabel– eller værre–komfortable indstillinger og udfører dem som tid tilladelser. Sandsynligt, får du er virksomhed som sædvanlig, og tingene vil være… Nå, vil de være fint.

Men “fine” kan ikke være, hvad du er ude efter, og du sandsynligvis læser en serie kaldet “Hvordan at oprette strategier at arbejde”, så du kan gøre det bedre – måske meget bedre…

Og hvis du er villig til at tage noget tid og gøre dit hjemmearbejde: forskning, undersøgelse, analyse, syntese og aktivering af strategi–du kan tilføje dramatisk mere magt til hver enkelt af dine individuelle taktik, og potentielt revolutionere din samlede virksomhed .

I begyndelsen af denne serie viste jeg dig hvordan du starter processen med at vælge et marked-dominerer erhvervs- og markedsføringsstrategi.

De første fire trin er:

-Indstil din vision

-Samle miljømæssige og konkurrencedygtige intelligens

-Gøre status over organisationens styrker og svagheder

-Svare globale strategi

Jeg dækkede dem i The Secrets of Strategy, Del1. I denne artikel vil jeg dække de næste fire trin:

-Etablere afgørende mål

-Sats og rang din “SWOTs”

-Matche din interne og eksterne faktorer til at identificere strategiske alternativer

-Vælg de højeste effekt strategier for gennemførelsen

Afgørende mål

Strategi er indholdsbestemt. Det betyder, du ikke skal foretage nogen form for strategisk beslutning – vælger strategi A over strategi B, for eksempel–uden først at en sammenhæng med afgørende mål.

Det afgørende ord er fra det latinske decidere, hvilket betyder at afskære. Afgørende mål er de mål, der afbrød irrelevant forretningsmuligheder og distraherende detaljer. De definere grænserne for virksomhedens indsats og retning, og fastlægge de foranstaltninger, som du vil måle din succes.

Dette trin er at vælge firma-definerende mål, at nå betyder din vision er begyndt at blive en realitet. Disse mål eller mål bør forholde sig til følgende:

I hvilke markeder vil du gøre forretninger?

Hvilken markedsandel vil du have? Vil du være en marginal spiller med en lille procentdel, en stor spiller med en betydelig del af markedet, eller vil du dominerer dit marked og knuse alle konkurrence?

Hvor vil du fungere geografisk? Dette spørgsmål bånd tilbage til spørgsmålet om markedsandele; Du kan dominere markedet lokalt men være en lille spiller nationalt.

Hvor meget omsætning og resultat vil du tjene? Større indtægter mål vil have forskellige strategiske behov.

Hvilke konsekvenser vil din virksomhed har på din branche, dit samfund, din verden?

Hvordan vil du forlade din virksomhed? Vil du køre virksomheden og til sidst give det videre til familiemedlemmer? Vil du sælge den privat? Vil du gå offentlige?

Disse er eksempler på slags mål som former din virksomhed. De afgørende mål skabe sammenhæng til strategi alternativer du genererer.

Sats og rang din “SWOTs”

Tidligere, du analyseret din eksterne miljø og interne styrker og svagheder. Nu Vurder og rang de vigtigste faktorer.

Evaluere enkelte eksterne faktorer: er det en mulighed for at blive benyttet af en trussel mod forsvares mod, eller er simpelthen noget neutralt, du kan roligt ignorere? Gøre det samme for din indre faktorer: er de styrker til at kapitalisere på, svagheder, som meget få suppleret eller udliciteret eller neutral betingelser?

Brug din afgørende mål som en guide, Vælg blandt de potentielle muligheder, trusler, styrker og svagheder, disse faktorer du overveje kritisk til succes for din virksomhed. (Ignorer de neutrale faktorer.)

Gruppere de kritiske faktorer i interne og eksterne. Vurder hver interne faktor fra.01 til.99 baseret på dens opfattede betydning for din virksomhed. Samlet bør tilføje op til 1,0. Gør det samme for de eksterne faktorer.

Vælg top fem til ti indre faktorer og eksterne faktorer til at matche.

Matche din interne og eksterne faktorer til at identificere strategiske alternativer

Matchende kombinerer hver interne faktor med en ekstern faktor, generere en potentielt relevante strategi. En softwareproducent muligvis matche en indre styrke som fleksibilitet med en ekstern mulighed for en ny lov i en beslægtet industri, giver en strategisk alternativ for at omkonfigurere softwaren og levere løsninger på de nye lovkrav.

Eller en ande landmand kan matche sin indre styrke af avl ekspertise med en ekstern mulighed krævende lavt fedtindhold, højt proteinindhold fødevarer til at give en strategi sælger lav-fat duck.

Styrker er matchet med muligheder for at skabe SO strategier. Disse er generelt dine stærkeste, højeste gearing muligheder. Styrker overens med trusler at skabe ST strategier. Disse bruge din naturlige aktiver for at minimere eksterne trusler mod eksisterende indtægtskilder og din nuværende konkurrencestilling. Men da det bedste forsvar er ofte en stærk lovovertrædelse, du kan finde dig selv vende tilbage til en SO strategi–typisk et bedre alternativ.

WO strategier bruge eksterne muligheder til at mindske virkningerne af indre svagheder. Naturligvis, kan du blot vælge at sætte dine ressourcer i områder af styrke, og outsource svage faktorer.

WT strategier er den svageste af alle: defensive strategier designet til at minimere interne svagheder eller eksterne trusler. Nogle gange nødvendigt at beskytte svækkede indtægtskilder, der er ofte andre, mere kraftfulde tilgange, der bedre udnytte af virksomhedens styrker.

Denne proces kaldes ofte SWOT, opkaldt efter de fire typer af interne og eksterne faktorer. Jeg foretrækker at kalde det SOT, da de mest kraftfulde indstillinger ikke vil betale meget opmærksom på svagheder. Vores forretningsfilosofi vil du vinde flere jorden hurtigere ved at forstærke og udnytte dine styrker, og outsource– eller ignorerer–de områder, hvor du er svag.

Vælg specifikke strategier for gennemførelsen

På dette tidspunkt vælger mange mennesker at intuitivt vælge hvilke strategier til at forfølge. Andre foretrækker måske at bringe stringens i karaktergivning. Dette sidste trin kombinerer dine forskellige subjektive analyser i en afgrænset ramme, giver hver strategi en strategisk virkning score.

Sammenlign din nye strategiske alternativer til din liste over kritiske faktorer til at finde de faktorer, der er berørt af hver strategi. For hver kamp, rang tiltrækningskraft af strategi i forhold til faktoren fra 1-4 (1-ikke attraktivt, 2-lidt attraktive, 3-rimeligt attraktive, 4-særdeles attraktiv) og ganger det med den faktor rating (.01 -.99 procentmålpunkt Opsummere alle noder for denne strategi i alt “strategiske konsekvenser score.”

Endelig, Vælg din go-forward strategier baseret på de højeste strategiske konsekvenser scorer.

Dette er en krævende proces med mange trin, men det er indsatsen værd. De strategier, du opretter vil tage størst af fordel af dine styrker og muligheder, mens du beskytter din virksomhed mest effektivt mod trusler og svagheder. De vil give din virksomhed med gearing at gøre mest muligt ud af dine aktiver, din konkurrencemæssige position og dine markeder, alt imens forsikring af dine strategier er i overensstemmelse med virksomhedens vision og mål.

Vigtig meddelelse til strategi-minded iværksættere:

Strategi skabelse er en lang vej at hakke, og går meget mere gnidningsløst når du ved, hvilke spørgsmål for at spørge, og i hvilken rækkefølge. For at gøre det lettere for dig og dit senior hold, har jeg oprettet vækst strategi køreplan.

Dette program af rutediagrammer, spørgsmål, tjeklister og detaljerede processer tager dig gennem hele progression i vurderingen af din eksterne og interne miljøer, og indeholder alle de trin og formularer, der er nødvendige for at generere matchede indstillinger og sats, rang og vælg en høj gearing, højvækst strategi.

(c) Copyright Paul Lemberg. Alle rettigheder forbeholdes